carnaval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marjoleinbuitelaar - WaarBenJij.nu carnaval - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van marjoleinbuitelaar - WaarBenJij.nu

carnaval

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2005 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst wat op de site heb geschreven, maar ik heb het ook zo druk gehad!
Vorige week is de carnaval begonnen, zondag zijn we naar de kindercarnaval geweest, vrijdag was ethet tienercarnaval en afgelopen zondag was het echte carnaval. Dat echte carnaval was echt super, je weet gewoon niet wat je ziet! We moesten om 10 uur bij Maya zijn, want dan zou het beginnen. Dat werd natuurlijk wel een uurtje later, maar van 11 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags liepen er aan een stuk door allemaal verschillende groepen mensen langs met allemaal prachtige pakken aan! Ik heb 114 foto's gemaakt van het carnaval, dus die krijgen jullie nog wel een keer te zien! Er hangt ook een heel gezellig sfeertje daar op straat, iedereen is aan het dansen, eten of aan het drinken, echt supergezellig!
Morgen is de afsluiting van het carnaval, dan gaat dezelfde stoet nog een keer lopen alleen nu is het 's avonds en lopen alle mensen met lichtjes, de lichtjesoptocht. We zijn er benieuwd!

Leontine is vorige week dinsdag aangekomen en we hebben veel leuke dingen gedaan. Woensdag zijn we met zijn tweeen op stap gegaan, we zijn naar een heel mooi strandje geweest, ook heeft ze me veel van het eiland laten zien. 's avonds zijn we met zijn vieren, met Maria en Cees, de vrienden waar Leontine nu bij in huis zit, uit eten geweest in een gezellig strandtentje.
Vandaag ben ik met Leontine en Maria ook lekker de hele dag weggeweest, we zouden lekker naar het strand gaan, maar het was vreselijk pokkeweer, het heeft de hele dag geregend en het was zwaar bewolkt. Toch was het erg gezellig.

De stage viel de eerste week best een beetje tegen. Ze gaan hier heel anders met kinderen om dan in Nederland. Ze doen eigenlijk helemaal niks met de kinderen, ze zetten de kinderen aan het werk en gaan zelf een beetje zitten, ze zijn totaal niet bezig met de kinderen. Ook luisteren de kinderen voor geen meter, ze houden helemaal geen orde en ze doen gewoon waar ze zin in hebben.
Er zitten wel hele lieve kinderen in de klas hoor, en het is ook best wel leuk, alleen heel anders dan bij ons.
Volgende week ga ik pas echt beginnen met lesgeven, dan wordt het misschien nog wat leuker!

Dit weekend zijn we ook veel uitgeweest, we gaan op zaterdag en zondag steeds naar mambo beach, heel erg gezellig, bahalve als het opeens keihard begint te stortregenen!
Het is nu veel makkelijk om lekker weg te gaan omdat we eindelijk een auto hebben!
Ik vind het echt leuk om hier te rijden en de auto rijdt ook super!
Morgen gaan we eerst winkelen, want we hebben een aantal spulletjes nodig en daarna ga ik naar het strand waar Leontine ook is. Daarna ga ik haar uitzwaaien want dan gaat ze alweer terug naar huis.......

Hier laat ik het voorlopig bij, tot de volgende keer! xxx

  • 09 Februari 2005 - 11:13

    Karen:

    Allemaal onwijs leuk!!
    Stuur je nog een persoonlijk berichtje!
    Kus Karen!

  • 10 Februari 2005 - 17:59

    AN:

    Leuk verhaal lein! Ik ben trouwens onwijs blij met je cadeau. Staat in de woonkamer! vl plzr! Dikke kus

  • 10 Februari 2005 - 18:04

    Andy:

    leuk Lein, ik wou dat ik even om een hoekje kon kijken hoe het er allemaal bij jullie aan toe gaat!
    Benje nog bruin??
    Kus mam

  • 10 Februari 2005 - 22:14

    Ger:

    Leuk Lein! Alleen je foto's zijn er niet echt op vooruit gegaan. Kzie er maar 1.

  • 12 Februari 2005 - 12:12

    Eva:

    Hey! Wat leuk dat je daar lekker kan autorijden! Is het weer daar nu weer beter? (hier niet hoor!!)Ik ben benieuwd naar de foto's van carnaval!
    liefs Eva

  • 16 Februari 2005 - 11:15

    Karen:

    Hey, ik lees net mijn oude mailtje. Het is fout gegaan, want er moest staan: Ik stuur je nog een persoonlijk mailtje!!
    Dit kon een beetje opdringerig overkomen. Dat bedoel ik natuurlijk niet zo!
    Nou, bij Nat las ik dat je ziek bent geweest, erg vervelend voor je en hoop dat alweer de oude bent!
    Nou tot sinas!
    Kus Karen

  • 16 Februari 2005 - 14:29

    Karen:

    Ik lees bij Isabelle dat je een ontstoken dikke darm hebt. Wat vervelend!
    Ik hoop dat het nu weg zal blijven en dat het verder goed gaat!
    Heb je wel genoeg vitamine B12?
    Beterschap! Kus Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2005

weekendje weg

18 Februari 2005

Snorkelen

07 Februari 2005

carnaval

31 Januari 2005

Het is hier gezellig!

28 Januari 2005

hallo. ik heb een website!
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 4514

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: